ضرورت و اهمیت تبلیغ از راه اینترنت (قسمت اول)
28 بازدید
محل نشر: نشریه نامه جامعه شماره 17
نقش: نویسنده
وضعیت چاپ : چاپ شده
نحوه تهیه : فردی
زبان : فارسی
یکی از پارامترهای مهم تبلیغ ابزار آن است. هرگاه آن­چه را که مورد نیاز واقعی بشر است با مناسب­ترین کیفیت و بیشترین حجم جمع­آوری شود، اما امکانات و ابزار معرفی و تبلیغ آن موجود نباشد؛ در میان انبوه اطلاعات و تبلیغات محو و ناپیدا می­شود و از کاروان اطلاع رسانی و جذب انسان­ها محروم خواهد ماند. در طول تاریخ همواره ابزار و امکانات تبلیغ متحول و متنوع گشته است. امروز انواع ابزار و روش­های تبلیغی در اختیار بشر است و او می­تواند با توجه به شرایط و مقتضیات آن­ها را به کارگیرد. باید موضوع، سطح مخاطبین، پراکندگی مکان و زمان و دیگر پارامترها را در انتخاب این ابزار در نظر گرفت. در تبلیغات فکری و فرهنگی، تولید و انتشار اطلاعات مفید و متقن، از ارکان اساسی و موفقیت­ آور به شمار می­آید. اینترنت برای حوزه­ های علمیه، مؤسسات تحقیقاتی، علما و طلبه­ های فاضل که بر ذخایر عظیم و غنی فرهنگ و علوم اسلامی اشراف دارند، فرصت مناسبی است تا به وسیله­ ی آن نهرهای حکمت و علم را در سراسر جهان تشنه­ ی معرفت، جاری سازند واندیشه­ های ناب اسلام راتبلیغ کنند. به­ دنبال ازدست دادن این فرصت،ضربات و خسارات جبران ناپذیری پیش خواهد آمد.
آدرس اینترنتی